Sak-R och ordet SJUKT.

Jag håller på att återställa allt till det vanliga nu, flyttade tillbaka min dator idag tex.
I allt bök och strul med kablar, adaptrar, mixerbord och allt vad det heter, så kom jag ÄN EN GÅNG att tänka på det ständiga problemet med materiellt värde.

Visst är det sjukt och jobbigt vilka relationer man kan ha till materiella ting, DÖDA ting?
Det är sjukt jobbigt tycker jag.
Jag förstår dom som åker ut i naturen utan något annat än på sin höjd en ryggsäck med lite överlevnadsprylar...
"Renande upplevelser" talas det om.

Jag tycker det låter som en sjukt bra grej, förutom att jag aldrig skulle utsätta mig för en sådan dum grej, men just vad gäller att ha för mycket saker hatar jag.

Jag är sjukt bra på att samla på mig saker och onödiga prylar...
Rensar väl lite då och då när jag får såndär "Åhnej, nu är det INTE stilrent någonstans här inne-ångest"
Då brukar jag kunna dra iväg en hel massa, men när det väl kommer till kritan så står man oftast där och tänker : "Nej, den där var från då och då", "Nej, den där kanske jag behöver någon gång" ,"Nej, den där har jag fått av X, den kan jag ju inte slänga", "Nej, den där kan jag inte slänga, även om jag inte kommer att varken se eller använda den någon mer gång".

Sjukt.

Men det hade kunnat vara värre!

KRYA PÅ DIG JENNIE!!!!


Dagens lärdom:
Gör om, kom över, gör rätt.

Kommentarer

Gör din röst hörd HÄR!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina gyllene ord:

Trackback
RSS 2.0